Delegacja pracowników do innego państwa Unii Europejskiej

Wiele firm w kraju co jakiś czas deleguje swoich pracowników. Delegacje mogą być tylko kilkudniowe do innej miejscowości w kraju bądź zagranicą, a nawet kilkumiesięczne. Powodem delegacji może być także załatwienie kilku kluczowych spraw, spotkania biznesowe czy konferencje na jakich obecność pracownika jest wskazana, a także kilkumiesięczna praca jaką pracownik miałby wykonywać w innym państwie. Jeżeli delegujemy pracownika do innego państwa w Unii Europejskiej trzeba znać przepisy jakie nas obowiązują. Delegowanie pracowników odbywa się w ramach dyrektywy 96/71/WE. W chwili obecnej nadal obowiązuję podział, pracownika który został delegowany. Obowiązują godziny pracy, urlop, bhp państwa w jakim aktualnie pracuje, z kolei ubezpieczenie czy podatki są odprowadzane przez pracodawcę w kraju działalności jego firmy. Niestety by delegować pracowników należy szczegółowo znać wszystkie przepisy które narzuca nam Unia Europejska. W tym celu organizowany jest Kongres Mobilności Pracy nowa dyrektywa wdrożeniowa w zakresie delegowania. Dzięki temu poznamy wszystkie potrzebne informacje związane z delegowaniem pracowników.